Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOtto, Wayne; Askov, Eunice
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelThe Role of Color in Learning and Instruction.
[Report No.: WRDCCL-TP-12
Quelle(1968), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAssociative Learning; Learning Motivation; Prompting; Reading Instruction; Reading Materials; Symbolic Learning
AbstractResearch on the function of color in instruction and learning is reviewed, and the rationale for its use in instructional materials and as an aid to learning is examined. Three points are made: (1) on the basis of research results, it is not yet possible to prescribe the use of color cues in instruction; (2) color is presently being used in instructional materials only as a means of carrying basic information, not as an additional cue to enhance learning; and, (3) the cue value of color depends on the availability of a variety of other more potent cues. It is implied that the nature and extent of interaction among differing ages, abilities, skill development, color cues, and other available cues should be further clarified. (Author/NS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: